Het SEO succes van Woeler
SEO, ook wel Search Engine Optimization, is een dienst waar je misschien niet op korte termijn direct succes mee ervaart, maar waar je op lange termijn erg van kunt profiteren! Al jaren zijn wij bezig om onze klanten te laten stijgen in Google (de gratis vermeldingen dus) en zorgen wij voor successen door middel van on page, off page én technische SEO. Tijd om deze successen met jullie te delen.
Easy living heeft nog meer zoekwoorden in de top 3
We zijn inmiddels al twee jaar bezig met de SEO voor Easy Living. De website bevatte al veel teksten, maar technisch stond de basis nog niet goed. We hebben een website audit (scan) gedraaid en daar scoorde Easy Living onder de 50 (op een schaal van 0/100).
In combinatie met WaaS en vele aanpassingen, hebben we deze score omhoog gekrikt. Inmiddels scoort Easy Living minimaal 75 en krijgt de site een gezonde score! Nadat wij deze score omhoog hebben gekregen, zijn wij begonnen met het optimaliseren van de huidige teksten en het toevoegen van nieuwe teksten. Toen wij begonnen had Easy Living nog geen zoekwoorden op positie 1 staan.
SEO is natuurlijk nooit klaar, maar we hebben nu een mooie basis waar we op verder kunnen bouwen.
Meer organisch verkeer voor de Handelsfabriek
Bij de start van de samenwerking met De Handelsfabriek zijn wij begonnen met Google Ads en Facebook Ads. Na een aantal maanden hebben wij in overleg met de klant SEO toegevoegd aan het pakket. We zijn inmiddels ruim een jaar geleden begonnen met de SEO werkzaamheden voor De Handelsfabriek. De website, in dit geval onze eigen WaaS website, hebben we op een aantal SEO punten verder geoptimaliseerd.
Hierbij is vooral de focus geweest op on-page optimalisaties, evenals enkele “technische optimalisaties”. Bij on-page optimalisaties moet je denken aan nieuwe relevante teksten en bij technische optimalisaties aan het toevoegen van rich snippets en structured data. Al deze optimalisaties hebben ervoor gezorgd dat:
Naast de betere positionering binnen het organische deel van Google en de efficiëntie van de website, is de ervaring van de bezoekers dus ook beter geworden.
De Graaf Mobiliteit gaat van Google positie 10 naar positie 1
In eerste instantie hebben we ons voor De Graaf Mobiliteit gefocust op de organische groei van de zoekwoorden omtrent ‘brommobielen’. Dit zoekwoord heeft een zoekvolume van 22.000 personen per maand en is dus zeer interessant voor onze klant. Als we goed scoren op zo’n zoekwoord, dan kunnen we een enorme boost geven aan het totale websiteverkeer.
Binnen drie maanden tijd zijn we op het zoekwoord 'brommobielen’ van positie 10 naar positie 1 geklommen. Dankzij een stevige fundering vanuit WaaS, waar de website van De Graaf Mobiliteit op draait, zijn de technische aspecten van de website altijd up to date. Hierdoor konden we ons bij de start van de SEO samenwerking direct focussen op het updaten van bestaande en het schrijven van nieuwe teksten. Deze teksten hebben dus geresulteerd in een mooie positie stijging van een zoekwoord met flink wat zoekvolume. Inmiddels zijn we ook aan de slag gegaan met andere zoekwoorden. Opgesomd hebben we met onze SEO werkzaamheden het volgende nu al gerealiseerd voor De Graaf Mobiliteit:
37% meer organisch verkeer voor het Inboedelhuis
Het Inboedelhuis is een klant waar we al jaren marketing voor mogen uitvoeren. Sinds kort zijn we gestart met SEO werkzaamheden en hebben wij een nieuwe website gebouwd in WaaS. De combinatie van deze twee heeft geleid tot een mooie stijging in organisch verkeer.
Dit is een fijn resultaat voor de klant, omdat dit betekent dat de website nu beter gevonden wordt door potentiële klanten die op zoek zijn naar diensten en producten van Het Inboedelhuis. Dit resultaat konden we niet alleen behalen door de SEO werkzaamheden, maar ook door WaaS. De nieuwe website staat nu iets langer dan een half jaar live en is volledig geoptimaliseerd voor zoekmachines. De website biedt een betere gebruikerservaring aan de bezoekers van de website. Deze verbeteringen hebben ook bijgedragen aan de stijging van het organisch verkeer.
Wij zijn natuurlijk trots op de resultaten die wij tot nu toe hebben behaald voor Het Inboedelhuis. De stijging in organisch verkeer laat zien dat de SEO werkzaamheden en de nieuwe website een positief effect hebben gehad op de online aanwezigheid van Het Inboedelhuis. Op naar nog meer succes!
Meer en kwalitatiever verkeer voor TrapXpress
We hebben een half jaar geleden een leuk gesprek gehad met onze klant TrapXpress en besloten dat SEO een mooie toevoeging zou zijn voor de huidige marketing mix. Door het doorvoeren van een aantal aanpassingen op de huidige website en het toevoegen van nieuwe pagina's, die gericht zijn op het verkrijgen van meer organisch verkeer, hebben wij in korte tijd mooie resultaten weten te behalen.
De stijging in conversies is niet alleen dankzij de SEO werkzaamheden, maar ook door de gerichte aanpassingen op de website en de nieuwe pagina’s die wij hebben toegevoegd. Hierdoor zijn de bezoekers beter in staat om te vinden wat zij zoeken. Doordat bezoekers beter kunnen vinden wat zij zoeken, is niet alleen het conversiepercentage van het organische verkeer gestegen, maar is ook;
Dankzij deze resultaten heeft TrapXpress nu een betere online aanwezigheid en is de website beter geoptimaliseerd voor organisch verkeer. Dit heeft geresulteerd in een significante toename van het aantal relevante bezoekers en een hogere conversiegraad.
Het succes van Search Engine Optimization
Wij zijn trots op deze resultaten en zijn van mening dat voor elke klant SEO een toegevoegde waarde kan zijn aan hun marketing mix. We schrijven niet alleen teksten, maar kijken ook echt naar de website. Als je alle successen goed leest, valt of staat het succes ook met een goede website. Wij zorgen voor het totaalplaatje! Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met jouw marketeer of met een van onze accountmanagers!