Marketing Automation voor webshops
E-mailmarketing / Marketing Automation maakt jouw marketing vele malen effectiever. Het zorgt er namelijk voor dat jij altijd de juiste boodschap naar de juiste persoon, op het juiste moment verstuurt.
Met een sterke e-mailmarketing campagne bind je jouw doelgroep aan jouw bedrijf en zorg je voor meer verkeer naar de website. Tevens kun je gemakkelijk aanbiedingen, nieuwe producten/diensten of vacatures onder de aandacht brengen.
Ja, ik wil graag een vrijblijvend gesprek
Vraag een vrijblijvend gesprek aan en ontdek de mogelijkheden. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen!
Marketing Automation uitbesteden aan Woeler
Heb je een webshop, maar maak je nog geen gebruik van marketing automation? Dan loop je waarschijnlijk een belangrijk deel van je omzet mis. Met de inzet van e-mail marketing kun je op een eenvoudige manier meer conversies genereren zonder dat het al te veel kosten met zich meebrengt. Het fijne aan e-mail marketing is dat bezoekers zich vrijwillig inschrijven voor jouw mailings. Dit betekent dat ze al iets meer geïnteresseerd zijn dan een gemiddelde bezoeker, waardoor ze dus vaak ook eerder overgaan tot een conversie! Daarom heeft e-mail marketing vaak een hoog conversiepercentage.
Onze specialisten kunnen e-mailmarketing op verschillende manieren inzetten om de prestaties van jouw webshop aanzienlijk te verbeteren. Hieronder een aantal voorbeelden:
Voordelen Marketing Automation voor jouw webshop
Ben je benieuwd wat wij op het gebied van e-mail marketing voor jou kunnen betekenen?
Het maakt ons niet uit of je al e-mail campagnes hebt draaien of er voor het eerst mee wil beginnen. In beide gevallen adviseren wij jou graag en kunnen wij uiteraard ook een passend voorstel doen.
Waarom Woeler?
Veelgestelde vragen over Marketing Automation
Wat is Marketing Automation?
Marketing Automation is simpel gezegd het automatiseren van mail flows. Met marketing automation kan je jouw audience targeten via geautomatiseerde mails. Er zijn veel verschillende voorbeelden te bedenken hoe Marketing Automation bijdraagt aan de marketing uitingen van een bedrijf. Benieuwd waarom e-mail marketing een must is voor jouw marketingstrategie? Ontdek het antwoord in onze Marketing Automation blog.
Welke kosten komen er allemaal bij kijken?
Indien je ervoor kiest om Marketing Automation af te nemen, heb je te maken met twee verschillende kostenposten. De eerste kostenpost zijn de kosten die je betaald voor de werkzaamheden. Deze kosten betaal je aan Woeler en worden in overleg vastgesteld. De tweede kostenpost zijn de kosten die je betaald voor het bewaren en beheren van je contacten in Mailchimp en het type pakket dat wordt afgenomen. Deze kosten betaal je aan Mailchimp en verschillen per klant. Deze kosten worden gebaseerd op de grote van je audience en het type pakket waar mee gewerkt gaat worden. Deze kosten zijn te vinden op de prijzenpagina van Mailchimp en zullen worden besproken met de marketeer.
Versturen jullie ook nieuwsbrieven?
Naast het inrichten en onderhouden van automations versturen wij indien gewenst nieuwsbrieven naar de database. Met deze nieuwsbrieven kunnen wij verschillende doelen nastreven die worden besproken met klanten. Denk hierbij aan het verhogen van sales, het genereren van websitebezoek of informeren van gebruikers in de audience.
Wat levert Marketing Automation op?
Er kunnen verschillende resultaten behaald worden met Marketing Automation, afhankelijk van de besproken doelen. Is het doel het verhogen van sales? Met een automation die gebaseerd is op dit doel kan dit directe resultaten opleveren. Denk hierbij aan een cross-sell automation. Is het doel om potentiele klanten te voorzien van relevante informatie? Dan behaal je met een ander type automation deze resultaten. Denk hierbij aan een nurture relationship automation. Er is veel mogelijk en er valt veel te bespreken met jouw marketeer.
Hoe start ik met Marketing Automation?
Het gehele proces wordt door onze marketeer opgepakt. Van het aanmaken van een Mailchimp account tot de koppeling met jouw website, wij zorgen ervoor dat alles klaar staat zodat we kunnen beginnen met Marketing Automation. Het enige wat je zelf hoeft te doen, is het toevoegen van een betalingsprofiel. Dat valt mee :)
Onze Marketing Automation specialisten
Kelly Aalberse
Marketing Automation specialist
Maiko Groot
Marketing Automation specialist
Lorenzo Fioraliso
Marketing Automation specialist