Met gierende banden naar een succesvolle samenwerking; Indian Motorcycle.
Met Indian Motorcycle hebben wij al vele jaren een mooie samenwerking waar wij trots op zijn. Dit Amerikaanse motormerk bestaat al sinds 1902 en is daarmee Amerika´s eerste motormerk! Voor de Benelux verzorgt Woeler de online marketing voor alle social media kanalen. In de afgelopen jaren hebben wij vele mooie projecten mogen bedenken en lanceren.
Onze samenwerking met Indian Motorcycle in een notendop
Onze tactiek
Elk jaar worden er meerdere nieuwe motoren gepresenteerd door Indian Motorcycle. Aan ons de uitdaging deze nieuwe modellen aan de Benelux kenbaar te maken. Bij verschillende modellen is het de kunst de juiste doelgroep te bereiken. Daarom hebben we vele verschillende testen online gedaan en hebben zo de perfecte doelgroep kunnen vinden die perfect past bij ieder model.
Door per land, per regio en per model passende advertenties te maken hebben wij een jaarlijks bereik van meer dan 800.000 relevante personen en zijn de advertenties meer dan 10 miljoen keer vertoond.
Marketing automation
Als je een motor gaat aanschaffen, wil je natuurlijk eerst even een testritje maken. Een mooie uitdaging voor ons is dus het vergroten van het aantal testritten. Een daadwerkelijke testrit inplannen kan nog best een hoge drempel zijn voor mensen, terwijl wij juist iedereen willen laten kennismaken met Indian Motorcycle. Daarom hebben wij gewerkt aan het verlagen van deze drempel. Dit door een online kennismaking op te zetten met de vraag: “Welke motor past het beste bij jou?” Door een marketing flow te maken gericht op de verschillende stijlen motor maar daarbinnen ook de verschillende uitvoeringen hebben we zo een automation gemaakt met honderden verschillende mails.
In elke mail maakt de potentiële klant weer iets meer kennis met Indian Motorcycle en zijn/haar favoriete motor. Een stukje over de geschiedenis, technische snufjes of informatie over de extra opties. Door bij te houden waar de klant op klikt wordt bij elke keuze de klant gestuurd naar zijn favoriete model. Door tracking van de website is het mogelijk geweest ook hier het kijkgedrag te volgen. Is de klant vanuit de kennismaking mail naar de website gegaan en heeft deze al een duidelijke voorkeur laten zien voor een model? Geen noodzaak meer om hierachter te komen. Door de opzet kunnen we de klant gelijk meer informatie sturen over dit specifieke model met natuurlijk de push naar een testrit!
Kansen voor de komende tijd
De kansen voor de komende tijd? Een steeds grotere samenwerking opbouwen met influencers. Vanuit Indian Motorcycle zelf bestaat de wens om meer de sociale netwerken van influencers te benutten, natuurlijk gericht op de motorrijders. Dit zijn accounts met grote bereiken waar wij het merk via verspreiden. De gemaakte content gebruiken wij zelf ook voor ads op verschillende platformen. Dit in combinatie met gerichte campagnes via de social kanalen geeft een sterke strategie voor de toekomst.
Kennismaken met Indian Motorcycle? Bezoek de website hier!
Maiko over Indian Motorcycle
"Indian Motorcycle is een groot en krachtig merk wat aanzien heeft in de motorwereld. Met nieuwe modellen, features en manieren om mensen te bereiken is dit voor mij zowel vanuit mijn interesse in motoren als in marketing een prachtige klant om voor te werken."