Een strategie die leidt naar omzetgroei voor Goedkope Steigerhouten Meubelen -

Een strategie die het hele jaar door bloeit

Om de klantvraag en verkoop optimaal af te stemmen op het seizoen, hebben we een campagne-strategie ontwikkeld die tweemaal per jaar wisselt, met specifieke focus op de belangrijkste producten van het moment. Hierbij spelen de insteek van de advertenties en timing een grote rol in de boodschap:

Seizoensgerichte advertenties

De campagnes worden strategisch aangepast aan de seizoenen. Bij de start van de lente lag bijvoorbeeld de nadruk op de stijgende temperaturen en de behoefte om buiten te ontspannen. Door gebruik te maken van video’s waarin mensen genieten van zonnige dagen op een loungeset, zagen we een toename van ruim 20% in websiteverkeer binnen de eerste twee weken, waarna in een maand tijd de omzet verdriedubbelde. Door slim in te spelen op seizoensgebonden trends en de juiste boodschap op het juiste moment te communiceren, blijven de campagnes doeltreffend, zowel tijdens het piekseizoen als de overgangsperiode.

Overgangsperiode

Tijdens de overgang van het buiten- naar binnenseizoen (en vice versa) hanteren we een 'overloopstrategie'. Dit betekent dat de oude campagnes langzaam worden afgebouwd terwijl de nieuwe campagnes worden opgestart en data verzamelen. Dit zorgt ervoor dat we ook tijdens de overgangsperiode maximaal resultaat boeken, zonder verlies van conversies. Een mooi voorbeeld was de afgelopen overgang die begon in augustus.

In augustus, toen de vraag naar tuinmeubelen afnam, begonnen we subtiel binnenmeubelen te promoten met de insteek: “aan tafel, bereid je voor op de koudere maanden”. Deze transitiecampagne zorgde ervoor dat we de afname in de verkoop van tuinmeubelen compenseerden met een groei van 85% in de omzet van de verkoop van binnenmeubelen.

Nieuwe website en productconfigurator

In de afgelopen vier jaar is de website van Goedkope Steigerhouten Meubelen flink verbeterd, met als hoogtepunt een volledige vernieuwing. Waar de focus op lag van onze aanbevelingen richting de klant? Navigatie en laadtijden zijn geoptimaliseerd, zodat klanten snel hun weg vinden. De content, inclusief inspirerende productbeschrijvingen en foto's, sluit perfect aan bij de behoeften van de klant. De grootste toevoeging is de 3D configurator, waarmee klanten meubels op maat kunnen samenstellen. Deze aanpassingen hebben geleid tot een hogere conversieratio en meer klanttevredenheid dankzij de verbeterde gebruikservaring.

Lorenzo over Goedkope Steigerhouten Meubelen

“Al vier jaar werk ik met veel plezier samen met Rob. Sinds oktober 2020, de start van de samenwerking, zit er een stijgende lijn in de omzet, evenals de aankopen. Desondanks houden we elkaar scherp om ervoor te zorgen dat deze lijn omhoog blijft lopen, elk jaar weer!”